سوسیس و کالباسی که می‌خورید چقدر نمک دارد؟

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه صاعقه::اگر مصرف کننده سوسیس و کالباس، پفک و چیپس هستید این خبر را بخوانید تا بدانید چقدر نمک از مصرف این مواد غذایی وارد بدنتان می‌کنید.

دکتر زهرا‌عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، گفت: نمک خوراکی حاصل ترکیب دو عنصر سدیم و کلر است که اثرات نمک بر فشار خون به علت وجود عنصر سدیم در این ترکیب است. باید توجه داشت افرادی که سطح سدیم خون بالا و سطح پتاسیم خون پایین دارند خطر افزایش فشار خون در آنها چند برابر است.
 
وی با بیان این که مردم باید بدانند که حتی آب هم دارای سدیم است، افزود: سدیم به طور طبیعی در انواع غذاها یافت می شود به طور مثال در 100 گرم شیر و خامه 50 میلی گرم سدیم، در 100 گرم تخم‌مرغ 80 میلی گرم سدیم در 100 گرم نان، 250 میلی گرم سدیم، در 100 گرم سوسیس و کالباس 150 میلی گرم سدیم وجود دارد.
 
عبدالهی ادامه داد: در سس‌ها مثل 100 گرم سویا سس 7 میلی گرم سدیم و در 100 گرم اسنک مثل چیپس، غلات حجیم شده، 1500 میلی گرم سدیم وجود دارد.
 
وی به افراد توصیه کرد: میزان دریافت سدیم در بالغین باید کمتر از 2300 میلی گرم در روز(در حد 5 گرم) باشد و در سنین پایین‌تر(15-2 سال) حداکثر میزان توصیه  شده برای مصرف نمک باید کمتر از 3 گرم در روز باشد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید